Gıdanın Sağlığa Etkisi

12/03/2018



Merhaba 🤗

Bugün uzun zamandır topladığım gıda bilgilerimi sizinle paylaşmaya başlıyorum. Yaklaşık 10 yıldır gıda üzerine okuyorum ve bu 10 yılda insanların gıdaya tam olarak dikkat etmediğini gördüm. Daha önce gıda fabrikalarını paylaşmıştım yani az çok fabrikalar hakkında sizi bilgilendirdim. Eğer görmediyseniz lütfen ilk yayınlara bakın.  ( gıda paylaşımlarım )

Öncelikle hepimizin geldiği nokta çok iyi değil ve daha da kötüleşiyor. Etrafımdaki insanlara gıda hakkında bilgiler, uyarılar, öneriler verdikçe anladım ki insanlar dinlemiyor ve kendi bildikleri yoldan gidiyorlar. Uyarılarımı dinlemedikleri zaman açıklama yapıyorum ve bana dedikleri "Gıda gıdadır, neden dikkat edeyim ki?" oluyor. Aslında bu çok yanlış bir düşünce biçimidir. Çünkü günümüzde teknoloji gelişmeye devam ettikçe ve popülasyon arttıkça gıda sektörü farklı metotlar geliştiriyor. Bu metotlar ise çoğunlukla organik veya sağlıklı değil. Ama zamanla insanlar hazır gıdalara alışmış ve kötü yanları olabileceğini düşünmüyorlar ya da umursamıyorlar.

Günümüzde gıda hastalıkları ve zehirlenme hızla artmaya devam etmektedir. Gıda sağlıktır fakat hazır gıda değildir. Hazır gıdalar çoğunlukla koruma amaçlı yapılan işlemler sonucunda beslenme değerini azaltmakta veya kaybetmektedir. Tabi bazı durumlarda beslenme artabilir ama bu farklı bir konu ve buna daha sonra değineceğim.

Son yıllarda gıdaya olan değer artmakta ve insanlar bilinçlenmektedir. Yani insanlar düzenli beslenmeye başlıyor, yemeklerini kendileri pişiriyorlar, gıdaların besin değerlerini biliyorlar ve birçok şey yapıyorlar. Tabi bu durum yeni jenerasyon ilgilendiriyor çünkü eski jenerasyon bu konuda çok bilgili sadece baz değişiklikleri kabul edemiyorlar. Hala gıdanın kötü olmadığını düşünüyorsan sana film öneriyorum. Forks over knives yani bıçaklar yerine çatallar.


Bu film gıdanın nasıl sizi iyileştireceği gibi kötüleştireceğini de gösteriyor. Üşenmeyin ve seyredin çünkü sağlığınızın daha fazla bozulmasına izin vermeyin! Gıdanın sizi daha sağlıklı yapmasına izin verin.

Fragmanına bakmak isterseniz: Forks Over Knives

Umarım bu yazımı beğenmişsinizdir. Bir sonraki gönderimiz de tekrar gıda üzerinden devam edeceğim. Görüşmek üzere. 😁
Takip etmeyi ve paylaşmayı unutmayın! 😊😊 ⤵



You Might Also Like

0 yorum

Popular Posts

Share